انگیزه برتر : سایتی پر از مطالب انگیزشی

مشاوره ، پاسخ به تمام سوالات شما

بهترین برنامه ریزی برای کنکور

سلام دوستان یکی از دوستان عزیز شاغل در تیم مشاوره استراتژی مطالعه{مهندس سلیمانی} زحمت کشیده و برای شما یک مدل برنامه ریزی از صفر تدارک دیده+صحبت های انگیزشی که حتما بهتون توصیه میکنم خوب مطالعه کنید

سلام به همه کنکوریای عزیز

مخاطبم تو این پست کساییه که امسال یکم که نه بدجور کوتاهی کردن یا  بنا به دلایلی نتونستن درس بخونن یا اینکه فارغ التحصیلن و خلاصه برا کنکور 95 در حد صفرن.

خب اشکال نداره.

دیگه پشیمونی فایده نداره.

الان باید به فکر آیندت باشی چون کنکور نقش مهمی تو زندگیت داره یا میتونم بگم که کلا مسیر زندگیتو عوض میکنه.

اینجا میتونم این مژده رو به شما بدم که هنوز دیر نشده و میتونید تا قبل از کنکور هم به آمادگی برسید و بتونید به اون رشته و دانشگاهی که میخواید برسید.

فقط باید بخوای و با تمام وجودت برای رسیدن به این هدف تلاش کنی.

حدود 7 ماه تا کنکور مونده و دیگه وقتی برای شروع نکردن نداری.

وقتشه اراده کنی و خودتو به همه و مخصوصا به خودت نشون بدی که میتونی از پس هرکاری بر بیای و انجامش بدی.

من براتون یه برنامه تهیه کردم که با اون میتونید توی 18 هفته منابع کنکورو کامل جمع کنی به شرطی که واقعا بخای و براش تلاش کنی و از جونت مایه بزاری.

روالش اینه که مشخص کردم برای هر مبحثی چه مدت نیاز داری تا بتونی تمومش کنی.

تو این 3 ماه و نیم میتونی به تمام مباحث کنکور وقت اختصاص بدی و بتونی یه تسلط نسبی رو درسا پیدا کنی.

بقیش هم تا وقتی که به کنکور مونده میتونی دوره مرور و جمع بندی رو انجام بدی و توی چندتا آزمون جامع شرکت کنی.

البته این مدل فقط برای دروس اختصاصی تهیه شده و برای دروس عمومی روش اینه که تمام مطالبو تا قبل عید تموم کنی و بعد از عید تستای کنکورهای سراسری رو بزنی تا بتونی در دروس عمومی هم تسلط پیدا کنی.

البته این فقط تئوری هستش و برا اینکه بتونی عملیش کنی باید از یه مشاور قوی کمک بگیری تا بتونی اونو شخصی سازی بکنی برا خودت.

معمولا مشاورای کنکور اگه الان بخای شروع کنی بهت میگن تا فلان روز بعضی از مباحث رو تموم میکنی و میری سراغ آزمونای جامع که در این حالت توی آزمونای جامع سردرگم میشی چون قبلش درست حسابی آزمون ندادی.

اما اگه درست شخصی سازی کنی میتونی به بعضی آزمونهای آزمایشی ترم دوم برسی و بهتر بتونی آزمونای جامع رو بدی.

البته تو برنامه ریزیت باید حتما به مرورها اهمیت خاصی بدی و بتونی این درسا رو حداقل دو یا سه بار مرور هم بکنی تا دوران جمع بندی رو راحت بگذرونی.

حالا شاید این سوال برا شما هم پیش بیاد که چجوری ما تو این مدتی که برا هر درس درنظر گرفته شده بتونیم به اون درس مسلط بشیم؟

جوابش اینه که نباید برای هر مبحث تمامی تستای منبعتو بزنی. وقتی جزوه آموزشی رو میخونی و میری سراغ تست باید یه کسری از تستا رو بزنی. مثلا یک سوم. یعنی بری تستای مضرب 3 (3 و6 و9 و...) رو اول بزنی و در مدت مرور های بعدی بقیه تستا رو بزنی.

این روش این مزیتو داره که تو، تو دفعه اول میتونی تو یه مدت کوتاه یه تسلط نسبی رو اون مبحث پیدا کنی و دوم اینکه دیگه از حجم بالای تستای اون مبحث نمیترسی و میتونی با خیال راحت بری سراغشون.

امیدوارم این مطالبی که گفتم مورد استفادتون قرار بگیره.

نکته:این فقط یک مدل و نمونه از برنامه ریزی هست که شما میتونید داشته باشید، هر کنکوری باید برنامه مختص خودشو داشته باشه !

۹۴/۰۹/۱۹ موافقین ۰ مخالفین ۰
علی احمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی